Without You I'm Nothing.. ♥


 

Jag vaknade med ett ryck av att mobilen ringde, jag skyndade mig att svara.

”Hej, det är Nathalie” sa jag och gäspade.

”Hej, god morgon” det var Sara, min bästa-kompis.

”Gomorron” sa jag och gäspade igen.

”Vad hade du tänkt att gör idag då?” frågade hon.

”Vet inte” sa jag lugnt.

”Då vet jag vad vi kan göra” sa hon uppspelt.

”Okej, vad då?” frågade jag.

”Vi kan åka in till stan” sa hon glatt.

”Jag vet inte” sa jag.

”Jo kom igen nu” sa hon.

”Okej då” sa jag tillslut när hon hade tjatat ett tag.

Jag tog på mig ett par jeans, linne och en tjocktröja eftersom det är vinter och kallt. Sen gick jag ner till köket och tog en macka och ett gals juice. Sminkade mig lite och gick över till Sara, som bor mittemot. Jag knackade på dörren och Sara öppnade med ett stort leende.

”Hejsan!” sa hon glatt.

”Hej” sa jag, fortfarande väldigt trött.

”Så ska vi gå?” frågade hon.

”Okej” sa jag.

Vi gick ner för gatorna och in i centrum, dit vi skulle. Jag visste inte vad vi skulle göra inne i stan nu när det var så kallt ute, men jag följde bara efter Sara, som verkade vet precis vart hon skulle.

”Vart ska vi?” frågade jag.

”Vi ska bara gå runt lite och titta på lite julklappar” sa hon.

”Men det är ju bara oktober” sa jag förvånat.

”Jag vet, men det är bra att vara ute i god tid” sa hon.

”Jaha” sa jag bara lite förvånad.

När vi kommit in i centrum gick Sara rakavägen till Cubus. Jag har ingen aning om vad hon skulle gör där, men jag följde med ändå. Vi gick runt där inne och tittade lite på kläder, men vi hittade inget vi ville ha, så vi gick ut ur butiken och gick in på H.M. Eller det var inte jag som bestämde det, det var Sara som gick först.

”Letar du efter något speciellt? ” frågade jag.

”Nej, hurså? ” frågade hon.

”Vet inte, jag bara undrade” sa jag.

”Okej” sa hon.

Vi gick runt i nästan alla butiker, men ingen av oss hittade något som vi ville ha. Så vi tänkte att vi skulle gå och ta en fika. Men innan det ville Sara gå in på Lindex, det var nog den ända butik vi inte hade varit in på, så hon gick in och kollade, jag orkade inte följa med inte så jag väntade utanför. Medan jag stod där och väntade blev jag ganska trött i benen, så jag gick in på ett fik och satte mig på en bänk och väntade tills hon kom. Det var ganska mycket folk ute idag, tänkte jag när jag satt där och tittade på alla som sprang omkring och kassar fulla händerna och såg stressade ut. Men kommer hon inte snart, tänkte jag. Tillslut orkade jag inte vänta mer, så jag gick in i en butik för män, varför vet jag inte. Det var ju inget jag skulle ha, men eftersom det inte fanns något annat att göra så spelade det inte så stor roll vad jag gjorde.

Men då kom jag på att det är ju Farsdag snart. Eller det är ju nästan en hel månad kvar men man kan ju börja titta ut någonting redan nu. Så jag började titta lite på tröjor, och jag hitta faktiskt en grå T-shirt som jag tror skulle kunna passa på pappa. Men det kanske bara var vad jag tycket, så jag gick fram till en kille som hade solglasögon och en huva över huvudet, han kanske var ett par kanske tre år äldre än mig? Och frågade vad han tyckte om T-shirten.

”Ursäkta” sa jag.

”Men vad tycker du om den här tröjan? ” sa jag lite försiktigt.

Han vände sakta på huvudet och tittade på mig.

”Jo, den var fin” sa han.

”Tror du den skulle passa på min pappa?” frågade jag.

Han vände sig om igen. ”Det gör det säkert” sa han och log.

”Du vänta nu lite” sa jag.

”Du är ju Eric Saade! ” sa jag uppspelt.



Så det här var mitt första kapitel, vad tycker ni? Bra elr dåligt? Mer elr inte? ;)

Kommentera!  ♥


Puss Erica ♥

Kommentarer
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

O HERRE GUD VA PINSAMT :S

men jätte bra!! :D

MER MER MER MER MER!

kjam<3

2011-12-04 @ 14:02:12
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: pessys

sv: den var riktigt bra! :D

2011-12-04 @ 14:19:51
URL: http://pessys.blogg.se/
Postat av: Amanda

Underbar början på det hela! vill ha mer nuuuu :D

2011-12-04 @ 14:37:58
URL: http://novelsbyyme.blogg.se/
Postat av: josefin

Den var super bra!!!!<3 jag kommer läs mer om den...<3

2011-12-04 @ 15:37:29
URL: http://www.ericochmolly.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0